نمایش مسئولان ایران با اقدامات تشریفاتی/ ورزش را سروسامان بدهید، پیام تبریک پیشکش! 

اقدامی تشریفاتی که سال‌هاست توسط مسئولان ورزش ایران صورت می‌گیرد، به جای اینکه نتیجه مثبت داشته باشد بیشتر تبدیل به یک رفتار با تأثیر منفی شده؛ هرچند که کسی هنوز نمی‌داند چرا اصلاً مسئولان آن را انجام می‌دهند.
کد خبر: ۱۲۵۶۹۰۹
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸ 01 September 2024
|
6741 بازدید
|
۶

نمایش مسئولان ایران با اقدامات تشریفاتی/ ورزش را سروسامان بدهید، پیام تبریک پیشکش! 

به گزارش تابناک ورزشی، یکی از اقدامات مسئولان ورزش کشور پس از کسب مدال یا افتخارات بین‌المللی انتشار پیام‌های تبریک است. کم پیش آمده افتخاری به دست بیاید و وزیر ورزش یا رؤسای کمیته ملی المپیک و پارالمپیک از قافله تبریک‌ها عقب بمانند.

سؤال اینجاست که این پیام‌ها چه سود دارد و خروجی آن چیست؟ آیا باعث ایجاد انگیزه در میان ورزشکاران می‌شود؟ آیا ورزشکاران آن را به عنوان یک پاداش در نظر می‌گیرند؟ اگر روزی پیامی به خاطر موفقیت‌ها صادر نشود روند مدال‌آوری قطع می‌شود؟

این روالی بیهوده از سوی مسئولان است که مربوط به یک دوره یا یک شخص هم نبوده و نیست و یک اقدام تشریفاتی است که بود و نبودش تفاوتی ایجاد نمی‌کند. شاید این تشریفاتی بودن پیام‌های تبریک را در پایان هر تورنمنت بتوان درک کرد، اما اینکه با هر مدال به خصوص وقتی در بخش زنان کسب می‌شود، پیامی صادر شود چه نتیجه‌ای به همراه دارد؟

وزرا و رؤسا برخی ورزشکاران را تا قبل از مدال‌آوری اصلاً نمی‌شناسند و دغدغه‌هایشان به گوش آنها نرسیده است. همین نفراتی که به مدال می‌رسند با کوچکترین انتقاد یا ابراز ناراحتی مورد سرزنش قرار می‌گیرند و باید خوش شانس باشند که از تیم کنار گذاشته نشوند، اما بعد از مدال‌هایشان یک متن حماسی برایشان نوشته می‌شود!

از سوی دیگر یک سری پیام‌های اغراق‌آمیز در خصوص یک نفر خاص که با هدف نشان دادن اهمیت آن رشته یا آن ورزشکار منتشر می‌شود، سبب افزایش توقع مدال‌آور می‌شود و او تصور می‌کند تافته جدابافته‌ای است که به خاطر یک مدال باید تا آخر عمر مورد حمایت قرار گیرد و مزایایی خارج از آن چه باید برایش در نظر گرفته شود.

نمایش مسئولان ایران با اقدامات تشریفاتی/ ورزش را سروسامان بدهید، پیام تبریک پیشکش! 

حتی هیجان مدال‌آوری نه فقط برای ورزشکار بلکه گاهی برای مسئولان هم به قدری زیاد می‌شود که بدون کارشناسی به راحتی می‌گویند برای فلان شخص به جای پاداش نقره، پاداش مدال طلا را پرداخت می‌کنیم. اگر این حاتم‌بخشی به این راحتی صورت می‌گیرد، بهتر نیست زمانی که ورزشکاران نیاز به امکانات و حمایت دارند بودجه لازم اختصاص داده شود؟ بهتر نیست با این هزینه‌های اضافه حداقل شرایط تمرینی مناسب برای افراد در نظر گرفته شود و آنها بتوانند در مسیر کسب مدال و موفقیت راحت‌تر قدم بردارند و در نهایت پاداش معقول براساس رنگ مدال و نه بیشتر از آن پرداخت شود؟ چطور می‌شود که در این شرایط مسئولان به راحتی تصمیم‌های هیجانی می‌گیرند، اما وقتی تیم‌های ورزشی سال ۲۰۲۳ راهی مسابقات می‌شوند، هنوز پاداش قهرمانی‌های سال ۲۰۲۱ را دریافت نکردند؟

همه اینها نشان می‌دهد که هدف از چنین اقداماتی از جمله پیام‌های تبریک حماسی و تغییر پاداش‌های مدالی به خصوص برای زنان تبلیغ و نمایش است. در واقع مسئولان تلاش می‌کنند با این اقداماتی که عموماً در ساعات اولیه افتخارآفرینی صورت می‌گیرد، ثابت کنند به ورزش و ورزشکاران اهمیت می‌دهند، اما در اصل این چنین نیست و این راهی برای زیبا نشان دادن ویترین است؛ فقط همین!

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
درست می گویید. علتش این است که مبنای گزینش کارمندان و مدیران غلط بوده.
پاسخ ها
سیاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
تمام این پیامها توسط مشاوران این مقامات توصیه و اقدام میشه که متاسفانه فقط جنبه تبلیغاتی در حد فهم همان شخص را دارد . انبوهی از پاداشها از طرف شورای شهر و کمیته های دیگر که از حقوق بیت المال بخشش می کنند این چند روز اهدا شده در حالیکه همگی این دستگاه ها بدهکار کارگران و مردم تحت پوشش خود هستند . این جوگیری از کیسه مردم هیچ کجای دنیا نیست
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
حتما همه امور سر و سامان پیدا کرد بجز ورزش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
بزار الکی بریم یک خوش وبش کنیم ، حالا پچولی هم بدهیم از جیب ما که نیست ، بزار بچسبیم به میزمان تا به بهانه حمایت هی الکی بریم خارج و کیف کنیم . کی به کیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۲
چنین حاتم بخشی و کارهای خارج قاعده در هیچ کجای دنیا نیست
متاسفانه مدیران و مسئولان با یک غوره سردی میکنند و با یک مویز گرمی
اگر لازم بود همان اول پاداش نقره را بالاتر و به اندازه طلا میزدید
چرا بعد مدال یک دفعه یادتان افتاد؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۲
با خوندن مقاله یاد داستان خر ملا میفتی
طرف رو حمایت نکنند میگن از قهرمان حمایت نشد
وزیر بره پاریس بعد مسابقه به علیپور که چهارم شده دلداری بده و براش پاداش در نظر بگیره، مقاله شما گفته نمایش ندهید
بالاخره ملا و مشاورینش سوار خر شن یا پیاده با خر بیان!
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...